Translate

04 septiembre 2015

TracksPallars - Ago'15

Aquest estiu ens anem 4 dies amb les bicis d'enduro a fer la TracksPallars, ruta enfocada 100% enduro que recorre la comarca del Pallars Sobirà.

Sortint desde Rubió ens endinssarem al Parc Natural de l'Alt Pirineu per travessar les Valls de Sant Joan de L'Erm i Santa Magdalena, que de fet no fa gaire ja vam fer un recorregut per la zona coincidint en alguns trams.

Les primeres hores del dia no prometen gaire, ha plogut pràcticament tota la nit i segueix plovent de bon matí a Sort

En arribar al Refugi de Comes de Rubió comença a obrir el dia i de fet no ens caurà ni gota d'aigua en tota la ruta

Haurem travessat els frondosos boscos de S.Joan de L'Erm

Havent deixat el Refugi de la Basseta sense poder gaudir de les vistes degut a la boira.

I un cop arribant a l'ermita de Santa Magdalena enfilarem pista a mà esquerra fins a Coll de So de Farrera per començar el superbaixadot d'uns 9 km fins a Tírvia i la resta de km fins Llavorsí.

Al fons el poble de Tírvia

De la baixada ni una foto, i aquesta era ben llarga fins arribar a Llavorsí. Abans d'arribar-hi faig canvi de pastilles de frens doncs les he fos. Fins a Ribera de Cardós farem uns 9 km de carretera que si m'haguessin teletransportat ho hagués agraït.

El segon dia haurem de pujar fins Plà de Nègua per trobar la primera superbaixada del día, suarem la cansalada, són uns 12km amb 1.100m possitius on els primers 3 km de la pujada és fan durets amb la pedra més solta i  força pendent.

Un cop al Plà de Nègua i poder gaudir de les vistes,  anirem a buscar una senda força tècnica amb alguns passos mquissims, i com sempre, les baixades és fan curtes per tot l'esforç que hem fet per pujar, tornarem a remuntar per una altre pista inacabable, monòtona i aborrida (amb mal de cul inclòs) fins a coronar el coll que ens durà a la segona baixada del dia, ESPECTACULAR.....si bé perdem uns 200m per dalt i uns 300m per baix (d'alçada, es clar) de forma absurda on en Josep ens ha promès que farà tasques d'investigació profunda, és difícil quan a priori no hi ha camí.

El tercer dia sortim des de Llavorsí, havent fet la tarda anterior una sessió d' SPA brutal que ens va deixar les cames com noves. La TP és molt exigent físicament i les cames se'n resenten.

Rodem com a bon escalfament per el costat del Noguera Pallaresa fins arribar per senda a Escaló i enfilar per una carretera amb molt desnivell direcció Escart

Reparació d'una roda en companyia de les vaques
Deixem Escart i seguim pujant i pujant i pujant i pujant, estaria molt bé convertir les bicis d'enduro en rally per les pujades i de nou amb la barita màgica reconvertir-les per les baixades.

Arribant a la Borda Feliu una família molt maca ens convida a uns bons glops de Cava amb un porró amb un molt bon "canyo", jajaja, que ens donarà l'alegria suficient per seguir pujant el poc que ens queda fins al coll
Arribant al Coll de Pedres Blanques girarem a esquerra direcció Caregue

Una preciosa senda ens engoleix fins el fons de la Vall on creuarem el Riu Caregue

No tot baixa, hem de superar un barranc ja amb les forces al límit i les bicis a l'esquena, per ja començar una baixada molt maca i exigent fins arribar a Caregue, on dormirem i ens tractaran a les mil meravelles.

El quart dia sortint de Caregue ens dirigim per carretera cap a Llessuí per seguir pujant, com no, fins a l'antiga estació d'esquí.

En tot moment amb el Monsent de Pallars present davant nostre

A la baixada passem de recular per pista i baixem camp a través

Direcció l'ermita que visualitzem al fons podem empalmar amb el track original

Ja quasi hi som, com anècdota, passant per el voltant de la casa que veiem més abaix, hi ha un filferro solt a terra que amb molta mala baba se m'enreda amb el peu i la bici i em fa sortir per davant de la bici clavant-me a terra amb força. Per sort tot queda en un esglai.

De tornada cap a Sort veurem de lluny Rialp i farem cap a Pujalt on trobarem la darrera traca de la TracksPallars, on els quàdriceps quedaran ben servits.  Moltes gràcies Josep per el teu cordial tracte i per haver-nos fet gaudir de valent.